♥ hunnybunnybaby ♥
aku cuma mampu bersuara dengan hati.

Tuesday, February 19, 2013 @ 7:54 PM | 0 Comment [s]


Kata aku tanpa salam, jiwa aku cuba untuk menjadi apa yang aku suarakan.

*senyum

Sampai bila mahu terus mencari salah orang lain walaupun orang tu tak pernah buat salah?
Apa yg kita mau dlm hidup klu tu aje kerja kita setiap masa.
Tiada yg sempurna dlm hidup.
dan bila kau jatuhkan hidup org lain kau rasa kau sempurna.
Apa kau dapat dengan cara tu sial?!

*pause

jangan tanam rasa benci dalam diri.
bila benci menguasai diri tu bermakna hati kau sakit, hati kau takkan pernah tenang.
"cuba jadi pemaaf, kalau tak sampai bila-bila kau takkan berubah botak"
petikan kata-kata adlin dalam juvana cukup menusuk ke kalbu aku.
ya, sampai bila nak jadi pendendam. Takkan mati pun kau nak duk dlm kubur dgn rasa dendam kesumat dekat semua org.
Aku tak rasa kau jadi sempurna bila kau mula mempersoalkan hidup org lain, bila kau menyebarkan cerita palsu atau benda yang mengaibkan diri kepada semua orang.
Memang kau babi!

*pause

Ayat aku cukup sempurna untuk menusuk jiwa kau melainkan kau tiada jiwa.
Oh ya kau tiada jiwa aku lupa hanya sebab tu kau sanggup buat apa saja utk jatuhkan hidup org lain dan kau bergembira.
Mungkin aku kasar, aku lancang berkata tapi aku terus terang bila berkata.
Silap aku mungkin dulu bersikap macam anjing tapi manusia berubah.
Kenapa kau nak terus ingat silam dia?
Memang kau anjing.

*pause

Jadi pemaaf, berhenti jadi pendendam. Hidup kau takkan tenang sampai bila-bila kalau terus sampai begini.

p/s : monolog dalaman diri aku sentiasa bergolak saat cuba untuk jadi pemaaf.


Older Post | Newer Post
 kanak-kanak riang


Bie Syuhada


Assalamualaikum. Tak marah kalau mau salin katanya tapi lebih manis kalau minta kebenaran tuannya :)


GPS

Diary About


Mari-mari

Instagram

The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Bie Syuhada

Best View at GOOGLE CHROME!