♥ hunnybunnybaby ♥
kata-kata ku tanpa salam dan jiwa

Sunday, February 24, 2013 @ 1:46 PM | 0 Comment [s]


Ucapan ku dibiarkan tanpa salam,tanpa pembuka selera.

Hati rasa kosong, rasa sepi
Pandang ke luar yang aku nampak cuma pandangan sepi dan kosong dari ihsan seperti aku
Punya teman yang pentingkan diri
Punya hati tapi setiap masa dirobek dan diricik halus
Sampai satu saat aku rasa biar aku pergi jauh ke alam sana
Tenang mungkin aku rasa bila otak yang dipengaruhi setan-setan memikirkan perkara seperti itu
Aku cuba jadi tenang
Sesuram pandangan langit, sesuram itu lah hati dan perasaan
Argh sial semuanya!

*tarik nafas, tenang
Kadang-kadang aku fikir kenapa mesti aku?
Soalan tu sentiasa dibiar sepi tanpa jawapan yang  dapat dijawab
Aku punya harga diri tapi meraka memijak hatta memijak semut atau lipas
Pertolongan yang dihulurkan disambut tapi dipijak semula
Setan betul kamu semua

Hidup jangan pernah susahkan orang lain, jangan pernah sakitkan hati orang lain
Tapi tanpa sedar kita khilaf, kita alpa
Mulut manusia kita tak boleh nak jahit, tak boleh nak tutup
Sedangkan mulut tempayan yang kita boleh tutup juga boleh terbuka
Ni kan mulut manusia yang kita tak boleh nak jaga
Sial anda semua

*pejam mata, tenang
Percaya? Tiada siapa yang boleh dipercaya
Semua sama
Semuanya babi, semuanya sial, semuanya pentingkan diri sendiri
Aku terus biar hati ni kosong dan sepi
Hanya mereka aku yakin percaya. Keluarga
Aku terus pandang sepi ke luar jendela
Mengharap dan menanti agar hari seterusnya indah


Older Post | Newer Post
 kanak-kanak riang


Bie Syuhada


Assalamualaikum. Tak marah kalau mau salin katanya tapi lebih manis kalau minta kebenaran tuannya :)


GPS

Diary About


Mari-mari

Instagram

The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Bie Syuhada

Best View at GOOGLE CHROME!