♥ hunnybunnybaby ♥
Nasihat buat lu.

Monday, February 11, 2013 @ 8:45 PM | 0 Comment [s]

Kita semua ada kawan, ada sahabat. Sahabat sejati dan kawan yang tikam diri kita. Gua ada kawan, kawan yang pernah gua cerita pasal hidup dia yang sakit sampai nak bunuh diri gara-gara cinta. Sekarang hidup dia makin sengsara, perempuan tu hidup bahagia siap nak kahwin dah. Yang kawan gua ni sampai sakit tak tidur dua tiga hari meratapi kesedihan dia yang perempuan tu tinggal dulu. Dulu dia dapat peluang untuk pergi jauh dari kenangan tapi dia tolak hanya sebab dia tak nak buang kenangan tu. Gua dah tak tahu macam mana nak nasihat dia lagi. Hari ni dia call gua nangis-nangis story pasal tu dan gua sebak dengar cerita dia. Dia memang sayang sangat perempuan tu sampaikan dia sanggup biar perempuan lain yang sayang dia menangis fikir macam mana nak buat dia gembira macam dulu. Kira si lelaki ni ada perempuan lain yang setia menunggu dia untuk lupakan si ex. Tapi gua tak tahu macam mana buta hati sangat kawan gua ni sampai dia langsung tak bagi peluang. Dia cakap dia dah cuba tapi hati dia hanya sayang perempuan tak lebih dan tak kurang sebagai kawan. Gua tak tahu macam mana lagi nak nasihat kawan gua ni. Gua pun buntu. Sakit sanggup biar sebab nak si ex datang dan nampak apa yang jadi lepas si ex tinggal tapi sebenarnya si ex tu kisah pun tak, siap dah nak kahwin lagi. Hurm buat sahabat gua D, gua tau lu sayang gila ex lu tapi dia dah bahagia dengan hidup dia, dah gembira dengan jodoh dia. Sampai bila lu nak terus seksa diri. Kalau lu tak boleh terima perempuan tu, lu jangan la buat kerja bodoh. Ramai yang sayang lu. Gua sayang lu gak. Gua harap lu kuat, tolong kuat. Gua harap lu dengar la semua nasihat perempuan tu. Dia sayang lu.


Older Post | Newer Post
 kanak-kanak riang


Bie Syuhada


Assalamualaikum. Tak marah kalau mau salin katanya tapi lebih manis kalau minta kebenaran tuannya :)


GPS

Diary About


Mari-mari

Instagram

The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Bie Syuhada

Best View at GOOGLE CHROME!